import_export time pin-drop map info close plus new-window texture engelsiz klima wifi iconfinder_usb_925801 bisiklet iconfinder_Wheelchair_Accessible_751069 ring-hat ekspres-hat tek-bilet cift-bilet metrobus vapur tren metro havalimani hastane hastane tarife hattipi arrow-line-up arrow-line-down arrow-line-left arrow-line-right arrow-left arrow-right arrow-dropdown home navigation menu-location menu-map menu-card menu-stars menu-more search facebook twitter instagram youtube vine linkedin rss delete playlist_add loop list whatsapp Layer-1 phone format_list_bulleted call-center

İETT İlklerin Mimarı

Türkiye'de pek çok ilk ‘in mimarı olan İETT'nin İstanbul yolculuğu, 1869 yılında Dersaadet Tramvay Şirketi 'nin kurulmasıyla başladı. 1871'de ilk atlı tramvaylar hizmete girdi. 1875'de Londra'dan sonra dünyanın en eski ikinci metrosu olan Tünel işletmeye alındı.

1914'te elektrikli tramvay işletmeciliğine geçildi. Bir süre muhtelif şirketlerce iletilen Elektrik Tramvay ve Tünel işletmesi, 1939’da millîleştirildi. Kurum, 3645 sayılı yasa ile İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel (İETT) İşletmeleri Umum Müdürlüğü adını aldı. 1945 yılında havagazı fabrikaları ve dağıtım sistemleri İETT'ye devredildi. Bu hizmet 1993 yılında sonlandırıldı. 1930'da otobüs, 1961'de troleybüs hizmete girdi. 1982 yılında elektrik dağıtımı TEK'e devredildi. 1980 yılında Mavi Kart uygulamasına geçildi. 1985'de özel Halk Otobüsleri'nin yönetim, yürütüm ve denetimi İETT’ye devredildi.

1991'de Nostaljik Tramvay, Taksim-Tünel hattında sefere başladı. 1993'de ilk çift katlı otobüsler alındı. İstanbullular, 1995 yılında elektronik bilet AKBİL’le tanıştı. 1994'de Türkiye’de bir ilk olan mobil reklam uygulamasına geçildi. Hizmet, modern duraklar, tutamak ve turnike reklamlarıyla geliştirildi. 1998 yılında çevre ve insan dostu yeşil otobüsler,2003 yılında Moda Tramvayı hizmete girdi. 2003 yılından bu yana pek çok hizmet internet aracılığıyla (Beyaz masa, hat sorgulama, İstanbulkart işlemleri, kayıp eşya sorgulaması vb) elektronik ortama taşındı. 2004 yılında otobüslerde sigortalı yolculuk dönemi başladı. 2005 yılında ekspres otobüsler, 2006 yılında Avrupa standartlı Euro III çevreci motora sahip klimalı ve 0alçak tabanlı otobüsler, 2007 yılı başında yeni çift katlı kırmızı otobüsler hizmete girdi.

2006'da hayata geçirilen tek bilet AKBİL uygulamasıyla toplu taşımacılıkta entegrasyona geçildi. 2007'nin Eylül ayında İstanbullular'ın hayatına giren Metrobüs, şehrin gündemini değiştirdi. 2008 yılında kullanılma başlayan 'beşiBiryerde' sayesinde kâğıt bilet tarihe karıştı. 2008'in ortalarında, İETT'nin Bağlarbaşı'ndaki eski tramvay deposu kültür merkezine dönüştürüldü. 2008'in Eylül ayında Zincirlikuyu'ya uzatılan Metrobüsün Söğütlüçeşme ayağı, 2009'un Mart ayında tamamlanarak İstanbul'un iki yakası en kısa yoldan birbirine baglandı.2009'un Mart ayında yapımını İETT'nin üstlendiği Edirnekapı-Topkapı raylı sistem hattı hizmete alındı. 2009 yılında geliştirilen mobil İETT sayesinde hat ve güzergah bilgileri cebe girdi. 2010 yılında Tünel’in 135.yaşı kutlandı. İstanbul’da güvenli yolculuk projesi kapsamında İETT şoförlerinin üniversite ortamında eğitimine başlandı. 2011 yılında kalite çalışmalarına hız verildi. 2013 yılında İETT filosuna 1705 yeni ve konforlu otobüs katıldı. 2014 yılında 965 yeni şoför göreve başlarken eğitim çalışmalarını yürütmek amacıyla İETT Akademi oluşturuldu 2015 yılında AKBİL, yerini tamamen İstanbulkart’a bıraktı.

İETT 2016 yılında, Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı (EFQM) tarafından verilen ödüllerde “Müşteriye Değer Katma” kategorisinde 2016 EFQM Mükemmellik Başarı Ödülü ve iş dünyasının en saygın ödüllerinden biri olan Stevie International Businness Awards 2016’da insan kaynakları alanında bronz ödülün sahibi oldu.

İETT futbol takımı, İngiltere’nin Everton kentinde yapılan Dünya Kurumsal Kupa Oyunlarında (2017 World Corporate Cup Games) 4. kez Dünya Şampiyonu oldu. 2018 yılında tamamı yerli üretim olan 375 adet otobüs İETT filosuna katıldı. İETT 2019 yılında kadın şoför istihdamı için başvuru almaya başladı.